Hemma en sväng.

Riktigt skönt att komma hem: äta mammas goda mat, sitta och slappa framför tv:n med ett marsvin i knät samt komma ner till badet och träffa folk som man inte träffar så ofta längre. :)

Började denna hemmafredag med ett redigt bullbak! Tänkte bjuda hem lite folk om några dar på födelsedagsfika och kände att det var lika bra att börja i tid för jisses vad jag har att göra sen i veckan... Så, det slutade med inte mindre än ett 60-tal kanelbullar i frysen. Familjen fick alltså, även de, sitt bullförråd ordentligt påfyllt! ;)

Därefter satt jag och tragglade med min och Maries labbrapport ett tag. Fick inte vidare mycket gjort dock, andra saker kom liksom emellan på något sätt. Men en bra sak är att de ringde från Mariekällgården och mer eller mindre garanterade att jag kan få jobba där i sommar. Det känns skönt att veta! 

På eftermiddagen stack jag ner till badet och styrkade med Hanna samt simmade 2000 m. Det var första gången jag simmade sedan nyår! Tror faktiskt aldrig jag varit borta från vattnet så lång tid i sträck sedan jag en gång lärde mig simma. Galet.

Vattenkänslan var ju därefter också... Riktigt, riktigt främmande kändes det de första tagen. Men det var ändå härligt att simma igen! :)

Nu har här klippts marsvinsklor så det bara dundrar om det! Inte mindre än 72 stycken klor har våra små sötnosar tillsammans.

Tänkte testa det där med morgonträning för ovanlighetens skull i morrrn bitti, så jag säger nog GODNATT nu! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0