Sommarlov :D

Det känns helt underbart att vara ledig nu. Jag älskar det jag pluggar, men man kan inte förneka att det är känns oerhört befriande att inte behöva öppna en bok på tre månader ifall man inte har lust.

Det är ju för övrigt något jag redan gjort, men nu är det skönlitteratur som gäller! Läste ut "Slumdog Millionaire" häromdagen (som jag hållit på med i evigheternas evighet) och började på "Gåtornas Palats" (av Dan Brown) Hade nästan glömt hur kul det är att läsa böcker, så nu ska här plöjas text i sommar!

Jag började mitt sommarlov med att springa Stockholm Marathon i 27-gradig hetta. Det var tungt villl jag lova. Tog mig iaf i mål en bit över måltiden 4 h, men det var nog lite väl överambitiöst att tro på en tid under 4. Glad att jag fixade loppet är jag trots allt, det var en häftig upplevelse!

Sedan har här fixats och donats inför Mattes student som ägde rum fre den 6 juni. Inget vidare väder fick de stackars studenterna men i övrigt var det lyckat med släkt och vänner på besök.

Denna vecka har jag börjat jobba lite smått på äldreboendet. Det är dock endast några introdagar så här i början, jag börjar på allvar först efter midsommar.

På fredag natt är det dags att sätta sig på cykeln för att trampa sig runt Vättern! Meteorologerna spår regn och rusk så det känns ju mindre trevligt, men jag hoppas ännu på att vindarna ska vända och föra lite solsken med sig! ;)

Sedan ska ju Malin och jag till Bornholm om en vecka och det känns ju också som en ganska väderberoende semester...

I övrigt är det ganska lugnt nu. Jag jobbar lite som sagt, tränar endel (har för övrigt påmints om att simning är världens bästa sport. Saknar det!), läser och städar lite. Rätt behaglig tillvaro. Bara en sådan sak som att kunna sova till 11 om man vill är så härligt att jag bara stornjuter!

GLAD SOMMAR PÅ ER ALLIHOP!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0