Räkor kanske är gott ändå?

Konstig hur man plötsligt kan ändra uppfattning om vad som är gott och vad som inte är det. På sistone har jag börjat äta saker som jag aldrig uppskattat förut. I går gick det t.o.m. så långt att jag, där jag vandrade mellan ICA:s frysdiskar, blev riktigt sugen på räkor. Jag som vanligtvis brukar bli mer äcklad än lockad av de flesta av "havets läckerheter"! Skitskumt faktiskt... Hur som helst slutade det med en påse räkor i kundvagnen och konstaterandet att det faktiskt var riktigt gott senare på kvällen.

Men det är inte bara räkorna som spökar. Har också hastigt och lustigt fått smak för dessa livsmedel:

Oliver
Kaffe (med MYCKET mjölk, men ändå...)
Blodpudding

Vid det här laget finns det faktiskt inte så mycket kvar som jag inte gillar. Borde kanske prova på lite ärtsoppa någon dag...



 


Kommentarer
Postat av: Hanna

Haha, jag har ju sagt det hela tiden Elin... Havets läckerheter e ju yummie!!! Och oliver kan jag inte få nog av när jag har börjat...

2009-01-11 @ 19:32:54
Postat av: Hanna

Haha, jag har ju sagt det hela tiden Elin... det finns inget godare än skaldjur!!! Och oliver kan man inte få nog av när man väl börjat!!!

2009-01-11 @ 19:34:40
Postat av: Hanna

Oj, nu blev det två kommentarer...

2009-01-11 @ 19:37:02
Postat av: Elin Öster

Nä, jag får väl erkänna mig besegrad vad det gäller skaldjursfrågan då! hehe... Kanske är så att en viss, mycket god, hummerförrätt på nyår satte griller i huvudet på mig... ;)

2009-01-12 @ 18:30:37
URL: http://smelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0