Underbara lediga helg.

Vaknade vid 9 men kunde, helt utan dåligt samvete sova vidare till 11.30. När hände det sist?'

Gårdagen var kul! Först middag på Med C med T4 &T3, därefter ut till GH och dans till strax efter tre. Precis vad man behövde efter att ha suttit och skrivit tenta i nästan 7 timmar tidigare under dagen.

Tentan kändes okej, men inte jättebra. Hoppas att det håller. Är så fruktansvärt trött på denna kurs så det skulle minst sagt kännas tungt att återigen behöva ta ner den stora röda boken ur bokhyllan inför en omtenta...

Så till min ovanligt händelserika påsk...

Saker och ting sker här i livet utan att man kan styra särskilt mycket. Efter att ha varit gräsligt törstig en tid och sprungit på toa titt som tätt anade jag att något inte stod rätt till. När sen blodprovet på akuten visade 23 mmol glukos bekräftades vad jag försökt att inte låtsas om: DIABETES.

Har nu tagit insulin i en dryg vecka och är inte fullt så hyperglykemisk som för en vecka sedan. Men det är definitivt en omställning som heyer duga! Antar att man vänjer sig så småningom, men så här i början känns det rätt bökigt att alltid behöva hålla koll på blodsockret och tänka på vad man stoppar i sig. Men men, det mesta kan man trots allt äta, det gäller bara att göra det i måtttliga mångder och att anpassa insulinet därefter.

Nästa kurs heter "Homeostas och endokrin reglering", onsdagens föreläsning handlar om glukos.

Kunde jag tajmat det bättre? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0