På uppdrag i Uppsala...

Vi (min nollningsgrupp "Kirurgerna") har liksom alla de andra grupperna fått ett antal roliga och mindre roliga uppdrag att utföra under en vecka, så i går kväll (i sista stund när de flesta kloka personer satt hemma och pluggade inför dagens fallredovisning) begav vi oss ut på stan och fick följande gjort:

*Fotade när en av oss (Malin) poserade i ett skyltfönster (på Åhléns).

*Idkade välgörenhet genom att alla anmäla oss till Blodcentralen och lämna blod (prover för att se om vi sedan kan bli blodgivare) samt dela ut broschyrer om det på stan.

*Klämde in 12 pers i en telefonkiosk (med visst samarbete med "Kardiologerna". Fast vi hade lätt fått plats med ett par till om vi bara haft fler frivilliga)

*Byggde ett mänskligt torn mot Domkyrkans vägg.

*Fångade alla i gruppen på bild i luften under ett hopp från trappan framför Domkyrkan.

*Färgade håret med grönt partyspray.



*Klättrade upp i väl vald lyktstolpe (Anton, mitt på Stora Torget).

*Bytte bort ett Kinderägg (visserligen bara till en galge som senare också gick sönder, så man kan ju diskutera om vi inte bytte ner oss...)

*Satte en kondom på viss omtalad staty vid Centralstationen (vilken dessutom var avsprärrad p.g.a. omläggning av vägar)

*Badade i Fyrisån! (inte världens renaste vill jag lova ;) )

Hur som helst var det en kul kväll och jag hoppas att vi vinner nolletävlingen! (Fast jag tror iofs att våra samarbetspartners där i telefonkiosken blir svårslagna...)







 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0