Helg och måndag.

En bra helg var det.

Nästan hela lördagen tillbringades på Lidingö. Andreas och jag åkte upp tidigt (kanske lite FÖR tidigt...) för att vara säkra på att hinna hämta ut nummerlapparna och så.

Klockan 13.30 gick vår start och det kändes bra den första kilometern TILLS jag såg täten före mig vända och möta oss andra! Hela klungan hade alltså sprungit fel och ju längre fram man låg desto mer fel hann man ju springa! Galet irriterande och tyvärr hann jag springa ganska mycket fel själv, minst 5-6 minuter måste det ha kostat mig! Sjukt dåligt att banan inte var bättre utmarkerad.

Men i allafall... Jag sprang på, fast jag var förstås lite halvgrinig över felspringningen. Tävlar man på 30 km vill man ju inte gärna ha en tid för 31...

Det var galet tjockt med folk i ca 14 km (och även rätt tjockt efter det) så det var i vilket fall omöjligt att springa så fort som man hade önskat. Hur som helst kändes det bra första 13 km ungefär, sedan fick jag sjukt ont i magen. Som tur var gick det över efter ca en halvmil så då fick jag nya krafter! Den sista milen var sportdrycken vid vätskekontrollerna verkligen min bästa vän, så gott när man var trött! Tack vare den kunde jag t.o.m. lägga på en spurt innan mål, känns ju alltid roligare än att stapla i mål! ;) haha...

Kollade mina deltider, hade 59 på första milen (eller första 1,1 milen...:P ), 58 på andra och 55 på sista. Sluttiden blev  2 timmar och 53 min. Känns väl okej, men det viktigaste var att känslan mot slutet också var helt okej, för då vet jag att jag vågar anmäla mig till Maran i vår. Vore så coolt att ha genomfört ett maratonlopp!

På kvällen var Tove, Hasse, Fredrik, Hanna och jag hemma hos Hanna och åt pizza och spelade spel. Kul och mysig kväll! :D

I går gick jag först en redig promenad med Sara och hunden Molly. Kul att träffa Sara! Blir alltför sällan, tyvärr... Därefter åkte jag och päronen upp till Uppsala. En hel del grejor inhandlades på IKEA och COOP och ett helt lass med kläder och toarullar lassades av hos Malin på Ultuna (hennes föräldrar hade skickat med lite grejor hemifrån i vår bil). Päronen drog hemåt och Malin följde med hem till mig en sväng. Vi åt korv med bröd och såg på "Coyote Ugly". En bra söndag var det!

I dag började jag inte förrän 10, vilket var riktigt skönt! Fallstart, en föreläsning och resten av dagen har ägnats åt mikroskopering, kom inte hem förrän 21.30... Bara fyra dagar kvar till den skrämmande duggan på ungefär fem miljoner preparat! (känns det som åtminstone...haha...) Men jag kan iaf otroligt mycket mer nu än vad jag kunde i morse, så det löser sig nog efter antalet fler timmar i mikroskoperingssalen! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0