Färdigflyttat!

Då var väskorna (och påsarna) uppackade, maten inhandlad, skrivaren och bredbandet installerat och tv:n inköpt! Jisses, pengarna har bara rullat iväg idag, inte minst för mina stackars föräldrar som snällt nog stått för de mesta av inköpen. Det är nu man märker hur dyrt det verkligen är att ha eget hushåll.
 
Nu har mamma och pappa åkte hem igen och jag sitter här själv i min lilla vindsvåning. Känns riktigt spännande att bo helt ensam för första gången.
 
Familjen jag hyr av verkar verkligen mysig också. Pappan är distriktsläkare så han var väldigt intresserad av att höra om min skola och så. Mamman är sjuksköterska tror jag (fast hon undervisar nog eller något i den stilen) och hon hade bakat äppelpaj till oss när vi kom i förmiddags. Jättegott! :D

Efter att ha flyttat in alla kassar och väskor som jag hade med mig hemifrån åkte först till Botaniska trädgården där mamma ville gå på St Paula-utställning (min mamma älskar blommor!). Några söta små plantor inhandlades, därav två till mig. :) Därefter fick vi kryssa omkring lite extra med bilen för cykelstaden Uppsala hade denna helg höjt sig ytterligare en nivå och anordnade SM i sporten. När vi kom ut från Botaniska fick vi passa oss för att inte bli nermejade av deltagarna i herrarnas linjelopp!

                                           


Efter Botaniska begav vi oss iaf till centrum för att inhandla diverse böcker och för att äta lunch. På Akademibokhandeln jobbade Karin som är en av faddrarna till min årskurs (d.v.s. hon går 2:a terminen) så jag kunde fråga lite om kurslitteratur och så. 

Sedan har vi även hunnit med en redig sväng på Coop samt en runda på Elgiganten och nu har det installerats och kopplats för fulla muggar! Men så, äntligen, är både skrivare och bredband igång och jag börjar faktiskt känna mig riktigt hemma! Nu ska jag bara försöka få någon sorts ordning på alla kläder som ligger i en hög i soffan...


Kommentarer
Postat av: Anna

Vad är det för adress till din vindsvåning?



I helgen gick det bra ... vi vann över Norge och Danmark men på grund av detta blev alla tränare i slängda i vattnet ... kanske inte så kul, men man får offra sig när simmarna var så duktiga!



Kram Anna

2008-09-08 @ 10:08:51
Postat av: Elin Öster

Haha... Så ni fick ta er ett dopp alltså! ;) Bra att ni vann iaf! :)



Det där med adress har jag inte full koll på själv ännu, men jag återkommer när jag vet!

2008-09-09 @ 23:12:42
URL: http://smelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0