En vecka gjord, 219 kvar! haha... :D

Då har man tillbringat en tid i Uppsala då! En lång men otroligt rolig och händelserik vecka har det varit! Har vid det här laget fått en hyfsad uppfattning av hur man använder biljettautomaten på bussen, hur man tar sig ner till centrum utan att bli påkörd av alla hundramiljoner cyklister samt hur man ska bete sig för att inte irra bort sig på BMC...

Som sagt, många nya intryck att smälta och mycket förvirring till en början. Sedan var det ju det där med nya människor och namn... Vet inte hur många Anna, Linnea och Erik jag hälsat på de senaste dagarna! Men men, när man är 80-90 personer i klassen kan man kanske inte hålla reda på alla på en gång. ;)

Flyttade in hos Malin på Ultuna i söndags och har sedan bott där under veckan. Under tiden har jag ivrigt ringt på varenda annons om rum som jag sett. (Ringde faktiskt på en som tydligen var två år gammal! Bra uppdatering där på vissa anslagstavlor...haha...) När jag ännu inte fått tag på något i torsdags ringde de kära päronen in en annons i Uppsala Nya Tidning och vips, på fredagen började telefonen att ringa! :)

Så jag var och kollade runt lite i går eftermiddag och till slut fann jag min nya bostad! Det är en vindsvåning på ett hus på tomten hos en familj. Jättemysigt faktiskt och riktigt rymligt! Eget badrum, pentry, tvättmaskin och balkong! Känns perfekt! Så i morrn packar päronen och jag in oss i bilen och åker upp! Då får jag äntligen dit min cykel också! Man känner sig verkligen smått handikappad utan i en stad där alla svischar fram på två hjul.

Skolan då. Den första kursen vi läser är en introduktionskurs. Egentligen inte så mycket plugg under de två första veckorna, utan istället mer föreläsningar och intervjuer för att få en bild av vad läkaryrket innebär. I går fick vi träffa "seniora läkare", d.v.s. ett antal 80,90-åriga stenåldersgubbar som tragglade sig fram med käpp men som dock entusiastiskt berättade om sina spännande yrkesliv. Mycket intressant faktiskt! I övrigt har vi träffat lite patienter, samt verksamma sjuksköterskor och läkare och fått ställa frågor och så.

På kvällarna har det däremot varit nollning för hela slanten och det är det även nästa vecka! I måndags var vi hemma hos en fadder (alltså en student på terminen före oss) och åt middag, därefter ut på VeDala Nation. Därefter åkte jag på en pangförkylning och låg mest och sov två kvällar, men sedan var jag återigen redo för lite Singstar och Sccchtekdans på torsdag kväll. :D (Sccchtekdans= inövad dans till sccchtekig låt, avsedd att framföras senare under kvällen på smått snobbiga Stockholms Nation.) Tyvärr fick vi aldrig chans att framföra vårt fina nummer för det var jättekö till Stockholms. Hade ju annars varit coolt om sådär en 50 studenter rockat loss till den grymma koreografin där på dansgolvet! ;)

Nåja, nu har jag en hemmalördag framför mig i allafall. Riktigt skönt faktiskt efter en omtumlande vecka. Simmade och körde styrka nu på morgonen. Nu när jag varit borta från badet ett tag märker jag verkligen hur mycket jag trivs där, det är nog en plats där jag alltid kommer att känna mig hemma! Det var skoj att simma och jag var ändå hyfsat snabb på 100 fr trots att jag bara har en handfull pass i ryggen efter sommaren. Ser fram emot Bertils minnestävling och middagen nästa helg!

Ojoj, nu har jag skrivit en himla massa... Får räcka där! ;)

Hej så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0