Effektivitetens dag!

Jisses, ingen rast, ingen ro! I dag har jag faktiskt hunnit med en hel del.

Cyklade till skolan vid halv åtta-tiden, ställde in mina två matlådor i kylskåpet i mikrorummet (varför de var två framkommer...) och gick till föreläsningssalen. Vi hade två föreläsningar om hjärtat innan lunch. Den första handlade om EKG och var rätt intressant, den andra handlade om hjärtats anpassning till ansträngning och var grymt intressant! Tror att särskilt alla som själva är idrottare kände så, för man fattade liksom plötsligt ett och annat om träning som man tidigare inte haft någon koll på. Lite aha-upplevelser där! haha...

Klockan tolv strömmade i vanlig ordning minst halva klassen (d.v.s. ca 40 pers) upp till 10-talet mikrovågsugnar (plus att det ju redan var en massa andraterminare där) så det blev ju lite kö om man säger så... Jag, Frida och Emelie åt och gick sedan upp till mikroskoperingssalen för att "plugga" lite preparat. Vi har dugga på ca 100 strukturer nästa fre så det känns ju lite småtungt! Hittills har jag väl kanske koll på 10 stycken... :S

Strax efter tre tog jag cykeln till badet och tränade med USS mellan 16-18. Ett a2/a4 pass var det och det gick helt okej utom sista 50:an, då jag var aningen trött...

Detta var passet:

300 vf
300 fr inväntande/tummen i armhålan/vändningsfokus
8x75 (2x kirl,me utan fj, fr 1-3/25:a, vf) v 15
3X (200 me ben/ss + 4x50 fr 1-4 st 60 + 200 me ben/ss + 8x25 spec 1-4 st 35)
100 bad
8x25 spec max (från mitten av bassängen)
50 spec från pall
300 bad


Det var kul att simma, men en sak tänkte jag på: om man känner sig äldre än de flesta som simmar hemma så var det inget mot vad man gör här! Undrar var alla i elitgruppen håller hus? Många av de jag tränade med idag kändes som typ 92:or (vilket säkert innebär att de var 94:or, haha...)

Efter passet kände jag mig faktiskt riktigt pigg, men vrålhungrig, så jag cyklade tillbaka till skolan, mikrade och åt min mat och begav mig sedan återigen upp till mikroskoperingssalen. Där satt jag tills ögonlocken började bli riktigt tunga vid nio-tiden.

Nu är jag iaf hemma, ska packa ner lite grejer som ska med i morrn. Slutar redan kl 10 i morrn så jag kommer hem till Södertälje vid lunchtid. Ska bli skönt!

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0