Snö överallt!

I dag var det verkligen ett projekt att ta sig fram med cykel här i stan! Det tog mig 45 (!!!) minuter att cykla/hoppa över snödrivor till skolan i morse. I vanliga fall tar det högst 25. Har nog aldrig uppskattat snöröjda vägar så mycket som nu (när väldigt få är det, vill säga). Dubbdäck blir garanterat morgondagens investering. (Även om det just nu skulle kännas klokare att inhandla en skoter eller nåt i den stilen... :P )

Men jag kan inte låta bli att njuta av vinteridyllen ändå. Det är nästan en halvmeter snö vid det här laget och det är man ju inte så bortskämd med! Sååå fint. Men tydligen ska det smälta bort om några dagar. Fatta vilka mängder slask det kommer att resultera i...

Hade kursstart i morse på "Energi och näringsbalans". Därefter fallstart och på eftermiddagen hade vi en två timmars webbföreläsning på schemat. Det var rätt praktiskt faktiskt att sitta här hemma framför datorn och kolla på föreläsningen. Dels så kunde jag stoppa och spola tillbaka om det var något jag missade eller inte förstod riktigt och sedan kunde jag göra en paus och sticka och simma vid fyra och fortsätta med föreläsningen nu på kvällen.

Efter att ha simmat ett kortare pass med några max 25:or och starter varvat med lugn simning cyklade jag till stan och träffade Rebecka, Frida och Marie. Vi ställde oss i kö för att inhandla konsertbiljetter till Luciakonserten i Domkyrkan. Det tog sin lilla tid vill jag lova, inte mindre än en timme för att vara exakt. Men nu har vi våra biljetter iaf och det ska bli riktigt mysigt att gå den 11 december!

Nu på kvällen har jag som sagt sett "Mag- och tarmkanalen" del 2. Rysligt spännande.... Haha... :D Nä, skämt åtsido, det är faktiskt jätteintressant! Sen har jag klämt in lite Cityakuten däremellan också. ;)

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0