Powerwalk! :D

Solen sken och jag var uttråkad med massor av överskottsenergi, så...

Jag tog en promenad.

14306 steg eller 11,8 km senare var jag hemma igen, svettig och utsvulten!

Då satt den överblivna tacosen från i går kväll fint. :D

Men egentligen, att gå måste ju faktiskt vara ruggigt underskattat! Om man håller ett någorlunda högt tempo lär det ju vara rätt bra lågintensiv träning. Ganska kul också för den delen om man väljer bra promenadvägar, dessutom kan man kan ju umgås samtidigt utan att kvävas av sitt eget flås (till skillnad från jogging). Fast det gäller ju att hitta någon med lite gåtempo i benen förstås, för farten jag höll idag var inte att leka med ska ni veta! ;) Haha...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0