Krakow!!!

Sitter har vid datorn pa hotellet... Har precis kommit tillbaka fran en liten shoppingtur med mamma (eller, shopping och shopping, blev faktiskt inget handlat for ovanlighetens skull...) Ett ruggigt bra kopcentum har de iaf har i stan! Nog bland det basta och storsta jag nagonsin varit i, har faktiskt bara hunnit utforska en tredjedel av det an, fastan vi varit dar tva ganger!



Men vi har gjort annat an att shoppa ocksa vill jag lova!
 
Resan borjade med 5 timmars forsening fran Skavsta! Sa vi kom hit till Krakow strax fore kl 7 pa morgonen i stallet for vid 2... Sov i tva timmar innan det var dags att ata frukost och bege sig ut pa stadens gator! Pa eftermiddagen var vi i en gammal saltgruva en bit utanfor staden. 90 meter nedfor i trappor och efter nagra timmars vistelse darnere i morkret sedan upp i en ytterst trang och ranglig hiss...



I dag har vi bara sett sorgliga saker (forutom kopcentret da!). Var pa guidad tur till Auschwitz. Verkligen hemskt, man blir sa bedrovad nar man tanker pa vilka hemskheter manniskor utsatt varandra for genom tiden. Samtidigt kan jag inte lata bli att kanna mig sa otroligt lycklig och tacksam for att jag har det sa bra som jag har det.



I morgon ska vi pa en utflykt till en fin bergsby som heter Zakopane.

Sag forresten nu att jag hade fatt ett aupair-erbjudande fran Orange County... Beslutet om hosten blir bara svarare och svarare...

Men det ar ju faktiskt inte annat an tidernas i-landsproblem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0