Mellandagsrea och pluggdags...

Är lite seg med bloggandet trots att jag egentligen har all tid i världen för det. Sanningen är helt enkelt den att det inte händer så mycket intressant att skriva om här uppe i skogen.

I går tog sig iaf mamma och jag oss ut i stora världen (d.v.s. Örebro) för att fynda på rean. Vilket misstag! Efter att ha trängts, stått i kö och provat miljoner par jeans som antingen var för långa, för smala, för breda eller för dyra gav jag upp och mamma med mig. Att man aldrig lär sig, mellandagsrean får ingen på bra humör...

Vi gjorde iaf ett försök till och åkte ut till Mariebergs köpcentrum. Där var det bra mycket trevligare. Fortfarande mycket folk, givetvis, men bra mycket rymligare än i centrums små affärer. Hittade ett par fina skor och ett par skidhandskar. Bra det, hade känts dumt att komma hem tomhänt. ;)

I dag har jag dragit fram min härliga bunt med skolböcker, kollat igenom ett antal föreläsningar, fått panik när jag insett hur lite jag kan, varit grinig över det, pluggat ett antal timmar och insett att det faktiskt hjälper samt konstaterat att jag faktiskt har dryga två veckor på mig innan det är tentadags. Så det ska nog ordna sig det med till slut, men det gäller att köra hårt från och med nu!

Nä, nu ska här klippas 70 stycken marsvinsklor! ;)

Ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0