Tredje advent.

En ganska intensiv helg har det varit hittills, men i dag tänker jag bara vara hemma och kurera mig från halsont samt plugga fall inför morgondagens fallslut.

I fredags hade jag lab till 17-tiden och sedan hoppade jag på tåget hem till Södertälje. Ett kort besök hemma blev det för jag åkte tillbaka hit till Uppsala redan lör em. Men det var riktigt mysig att komma hem en sväng. Fredagskväll med familjen och Idol-finalen på tv samt att simma KM under lördag förmiddag var precis de avbrott jag behövde för att orka ta itu med kemi och mikroskopering nu här sista veckan.

KM gick faktiskt bättre än jag väntat mig. Jag har inte så mycket som doppat tån i bassängen på två veckor (och innan dess har jag ju inte direkt tränat så mycket heller...) men det gick faktiskt helt okej ändå. Visst, jag är inte i närheten av mina pers, men ärligt talat så vet jag inte hur jag skulle kunna göra de tiderna igen, ens med riktig träning.

Som sagt åkte jag tillbaka hit i går em och sedan sågs stora delar av klassen hemma hos Kalle på kvällen och hade knytkalasjulbord. Riktigt mysigt var det! Sedan utgång på VeDala. Inte riktigt lika lyckat, men man kan ju inte få allt här i livet...




I dag är det som sagt bearbetning av förkylning som gäller. Hade vrålont i halsen när jag vaknade och kände mig allt annat än sugen på att plugga, men nu har jag sovit X antal timmar så nu känns det redan mycket bättre. Hoppas jag blir bra till i morgon så att jag kan gå på körövningen inför julkonserten på ons.

Nä, nu ska jag fixa någon riktigt god lunch. Mat och sömn är bra grejor mot förkylning! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0